Update: Hoe het met me gaat en mijn (lange) afwezigheid

 

IMG_0171

Hola!

Wow, dat is lang geleden! Mijn laatste bericht is geschreven op 25 januari, wat ondertussen al ruim 3,5 maand geleden is. Ik denk dat ik wat uit te leggen heb… 🙂

De grote vraag: Waarom ben ik zo lang weggeweest?! Het is een combinatie van redenen die allemaal samenkomen. Begin dit jaar ben ik overgeplaatst van een gymnasium klas naar een havo/vwo klas, puur omdat het allemaal iets te hoog gegrepen was. Ik had het al een tijd heel moeilijk, eigenlijk was het al voor de zomervakantie de vraag of ik niet moest overstappen naar een lager niveau. Het was heel erg wennen om opeens midden in het jaar nieuwe vrienden te moeten maken, les te krijgen van andere leraren, noem het maar op, maar het wende vrij snel. Nu ben ik heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om over te stappen, omdat het nu veel beter bij te houden is. Desalniettemin is dit één van de redenen waarom ik een tijdje weg ben geweest, om me op school te kunnen richten.

Daarnaast had ik er eigenlijk ook niet zoveel zin meer in, dat geef ik eerlijk toe. Ik vond alles wat ik schreef te standaard en helemaal niet creatief. Het was altijd een beetje hetzelfde: wat outfits, een shoplog, wat tips ertussendoor… Ik was er wel een beetje klaar mee. En dus ben ik gaan denken over hoe ik het kon verbeteren, en het schrijven voor mij persoonlijk weer wat leuker te maken. Ik heb besloten om me wat meer te focussen op de wat meer creatieve dingen. Denk bijvoorbeeld aan herkenbare lijstjes, meer foto’s die ik zelf gemaakt heb, dat soort dingen. Fashion en beauty zullen niet verdwijnen, maar misschien iets meer naar de achtergrond verschuiven. Ik ga gewoon wat nieuwe dingen uitproberen en kijken hoe het uitpakt. 🙂

Ook iets wat meespeelt is dat het bloggen in het algemeen een beetje in de hoek gedrukt wordt door Youtube. Heel veel grote bloggers zijn nu wat meer bezig met filmpjes maken dan met hun blog, waardoor de populariteit van blogs zakt. Het resultaat daarvan is minder bezoekers op blogs, en meer op Youtube. Ik heb er ook over nagedacht om mijn Youtube kanaal weer op te pakken, maar dat wil ik nog even laten voor wat het is en mijn blog op de eerste plaats laten komen.

Goed, ik heb nu héél veel geschreven, en ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft. Het is fijn om weer eens wat van me te laten horen, want ik realiseer me nu dat ik het toch stiekem wel een beetje heb gemist. 🙂

Hopelijk tot snel!

-xoxo- Maud. ♡

3 gedachtes over “Update: Hoe het met me gaat en mijn (lange) afwezigheid

Geef een reactie

