How to: ’s Ochtends tijd besparen

Sleep

Hi people!

Ik hoef mijn gezin niet te vertellen dat ik geen ochtendmens ben. Als ik het eerste uur school heb moet ik mezelf echt mijn bed uit slépen, afschuwelijk. Maar toch kom ik bijna nooit in tijdnood. Hoe doe je dat…?! Vandaag: Mijn tips voor een (redelijk) chille for-school morning 😉

1. Pak je tas een avond van te voren in

Dit is mijn eerste en waarschijnlijk ook meteen beste tip. Het scheelt echt enorm als je ’s ochtends niet nog eerder op moet staan om met je slaperige hoofd je boeken bij elkaar moet zoeken. Bovendien is de kans groter dat je iets vergeet als je half slapend je tas inpakt dan een avond van te voren, als je nog niet geslapen hebt.

2. Zet je wekker eerder dan dat je er eigenlijk uit moet

Als je je wekker het liefst 10 minuten eerder zet dan dat je op moet staan heb je de tijd om nog even wakker te worden zónder dat je tijd verliest. Het is misschien even doorbijten als die verdraaide wekker eerder gaat dan eigenlijk hoeft, maar dan heb je er wel wat aan.

3. Leg je mobiel niet op je kamer/gebruik hem niet als wekker

Heel veel mensen doen dit, maar het is toch niet het beste denk ik. (Nu kom ik over alsof ik een volwassenen ben, lol) Je kunt ’s avonds niet op je telefoon zitten zodat je eerder slaapt en dus uitgeruster bent, plus verlies je ’s ochtends geen tijd aan in je bed nog even je Whatsappjes van die nacht lezen, nieuwe instagram foto’s bekijken, nog even een ‘goodmorning’ snapchat sturen…

Cat sleep

4. Uit, die snooze knop!

De snooze knop is vanaf dit moment verboden terrein. Hoe langer je snoozed, hoe moeilijker het wordt om op te staan. Dit is wel een lastige tip trouwens, ik kan hem zelf niet altijd uitvoeren. Oops… Oeps smiley

5. Sla het ontbijt niet over

Dit is ook een belangrijke tip. Bijna iedereen weet volgens mij wel dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, maar ikzelf heb er ook moeite mee om ’s ochtends iets naar binnen te werken. In de ochtend heb ik gewoon niet zoveel trek, en dan ben ik geneigd maar 1 boterham te eten. Daarom eet ik nu yoghurt met muesli en soms met wat fruit erdoor. Het is heel lekker, vult redelijk goed én is gezond. 3 vliegen in 1 klap, zullen we maar zeggen. 😉

6. Douche de avond ervoor

Als je het écht niet fijn vind om ’s morgens de deur uit te gaan zonder gedoucht te hebben kan het natuurlijk wel, maar het neemt veel tijd in beslag. Bovendien moet je dan ook nog je haar föhnen en dáárna het nog zien te temmen, dit kost al helemaal veel tijd. Ik vind het fijner om de avond ervoor te douchen en eventueel mijn haar te wassen. Soms föhn ik het en doe het dan in 1 of 2 vlecht(en), zodat het de ochtend erna makkelijk kambaar is. Als je niet van die golfjes in je haar wilt kun je natuurlijk ook met los haar of een knotje slapen.

Zo, dit was het. Tips van een chaoot eersteklas 😉 Hopelijk hebben jullie er iets aan! Liefs, Maud.

Wat is jouw tip om vroeg en vrolijk op te staan?

3 gedachtes over “How to: ’s Ochtends tijd besparen

Geef een reactie

