Yeey: Het is herfst!

Hallo allemaal!

Sommigen vinden het vreselijk, anderen springen een gat in de lucht: Het is herfst! Het seizoen van de mooi gekleurde bladeren, geurkaarsjes, mooie outfits, thee, regen (Hmmm…. Dit is iets minder leuk haha) en de gezellige lampjes. Of ik het leuk vind? Ik houd zelf echt ontzettend van de zomer en de zon, maar aan het einde van de zomer heb ik het wel weer een beetje gehad met die zomerjurkjes. Nou wil ik dat ene leuke vest ook wel weer een keer aan. 😉 Daarom vandaag speciaal voor jullie: Híérom houd ik van de herfst!

IMG_2211

1. De mooi gekleurde bladeren buiten

Ehm… Waarom vind je die saaie bladeren nou leuk?! Gewoon, omdat het er zo leuk uitziet, al die blaadjes op de grond. En ze knisperen zo gezellig als je er doorheen loopt, haha. Maar je moet niet naar boven kijken, want die bomen zijn dan wel weer heel erg kaal. Kom maar op met de sneeuw! 🙂

cropped-powerpoint-logo-lifedress-2.jpg

2. Kaarsjes!

Jaaaaaaa, kaarsen! Kaarsen staan zo gezellig, ze maken een kamer meteen veel sfeervoller. Maar op mijn kamer houd ik het voor nu nog maar heel even op die nepkaarsjes (die overigens totaal geen effect hebben…) omdat ik niet graag wil dat mijn complete kamer zometeen in de fik staat. 😉

3. Laagjes-outfits

Watte? Je kent het misschien wel, aan het begin van de zomer kun je niet wachten om dat ene nieuwe jurkje aan te trekken, maar zo rond half september heb je het wel weer een beetje gehad met die simpele outfits. Ik vind het leuker om een outfit te creëren met laagjes. Eerst een shirt, dan een vest, dan die sjaal… In de zomer ben je veel te snel klaar naar mijn zin, een shortje  en een hemdje en klaar ben je.

4. Warme dranken

Oh, wat vind ik warme chocolademelk toch lekker. Echt, daar kun je me midden in de nacht voor wakker maken. Of lekker op de bank kruipen onder een dekentje met een warme kop thee… Heerlijk ❤

5. Je mag je kamer in stijl gaan maken!

Sinds kort ben ik helemaal weg van room decorating. Ik vind het zo leuk om mijn kamer eerst op te ruimen, daarna alles opnieuw in te richten en als laatste het helemaal gezellig te maken. Hier een kaarsje, daar een nieuw kussentje… Zo leuk!

6. De nieuwe herfst en winter collecties

Ja hoor, daar ben ik weer met mijn shop verslaving. Maar geef toe; Wie vind het nou niet leuk om langs de etalages te slenteren in een nieuwe jas, en ondertussen de leukste kleding te bekijken? Ik vind dat echt geweldig, meestal zijn de nieuwe collecties ook echt heel leuk. Warme truien met mooie printjes, schoenen in allemaal mooie donkere kleuren. Liefde ♥

7. Een betere nachtrust

Ik weet niet wat het is met mij. In de zomer is het ontzettend warm in mijn kamer omdat de zon er de hele dag vol op schijnt. ’s Avonds is het er dus bloedheet, maar ik vind het op de een of andere manier toch niet fijn om mijn arm boven op de deken te leggen, dat is dan weer te koud. Nou, terug onder de deken; Na 5 minuten zweet ik me al weer helemaal suf. Zo apart! In deze tijd is het weer wat koeler buiten waardoor ik beter slaap.

IMG_4909

8. Het geluid van de regen

NEE, ik houd niet van regen. Tenminste, niet als je dwars door een enorme stortbui naar school moet fietsen in je regenpakkie. Wat ik wél leuk vind is het geluid van de regen als je die tegen je slaapkamerraam tikt. Dan zit je op je bed een boek te lezen, en opeens: Tik…tik…tik…tiktik….tiktiktiktik….tiktiktiktiktiktiktitkitktitkitktiktitktitkitik! En als je dan even later naar buiten gaat ruikt het heerlijk. ❤

9. Het is vroeger donker

Of ik dit echt leuk vind is een beetje twijfelachtig, maar het is in ieder geval gezellig als je ’s Avonds op de bank een serie zit te kijken en dat het buiten dan la donker is. (Volgensmij heb ik in een blogpost al heel veel keer het woord ‘gezellig’ gebruikt, haha)

10. Na de herfst komt de…. WINTER!

Volgensmij is dit de eerste keer ooit dat ik half september al zin heb in de winter. Maar oh, ik houd zo van sneeuw en ijs en schaatsen en chocomelk en dekentjes en sneeuwpoppen en kerst en sneeuwvlokken die naar beneden dwarrelen, en als het dan donker is dan ziet het er zo sprookjesachtig uit, en, en, en….

Nou ja, volgensmij waren dit genoeg redenen waarom ik de herfst zo leuk vind. 🙂 Nog even iets anders: Ik heb al een hele lange tijd niet geschreven. Nou is dat bij mij wel vaker dat ik een poos lang niet schrijf en dan ineens heel veel, maar ik zit nu op de middelbare school en moet helaas mijn huiswerk voor laten gaan. (Boehoehoe….!) Dit betekent dat ik minder vaak en misschien onregelmatig ga schrijven. Ik probeer echt regelmaat te houden, maar ik weet nu al bijna zeker dat ik waarschijnlijk niet ga lukken. Ik doe mijn best, maar kijk niet naar op als ik 2 weken lang niets schrijf. Sorry voor als dit vaker gebeurt, ik probeer het te voorkomen!

Fijne avond nog, en vergeet die geurkaarsen niet aan te steken hé. 😉 X Maud.

 

 

3 gedachtes over “Yeey: Het is herfst!

  1. Echt een heerlijk artikel om in de herfst sferen te komen. Ik vind het vooral heerlijk om s’avonds lekker onder een dekentje te kruipen en lekker veel kaarsjes aan te steken. Oh en ik drink liters thee, hihi.

  2. Ehmmm Maud?? Ff over 4 Warme dranken… Doe mij maar koffie hoor! Daar kan je mij wel voor wakker maken! Een lekkere Latte Machiatto….. Heerlijk als je onder een kleedje op de bank je lievelingsserie of film zit te kijken❤

Geef een reactie

